ŁÓDŹ– WYCIECZKA DO GRODU NAD ŁÓDKĄ

24 kwietnia 2024 16:49

Katarzyna Szadkowska

22 kwietnia 2024r. uczniowie klasy 7a, 7c i 5b wraz ze swoimi wychowawcami udali się na całodniową wycieczkę do Łodzi.

Na początku zwiedziliśmy Orientarium, czyli najnowocześniejszy w Europie pawilon poświęcony faunie i florze Azji PołudniowoWschodniej. Zajmuje on powierzchnię prawie 10 boisk piłkarskich. Mieszkańców Orientarium mogliśmy obserwować z trzech perspektyw: podwodnej, lądowej i z góry. W ogrodzie zoologicznym mieszka 35 gatunków zwierząt lądowych oraz 180 gatunków ryb.

W słoniarni mieliśmy okazję oglądać karmienie i kąpiel słonia Aleksandra. Jest on najstarszym i największym przedstawicielem słoni indyjskich w Europie, ma 45 lat, waży ponad 6 ton i mierzy ponad 3,5 metra w kłębie. Słonie indyjskie mają tutaj zapewnione idealne warunki do życia, ponieważ w Orientarium znajduje się największy w Europie wybieg dla słoni. Aktualnie stado liczy sobie 4 przedstawicieli tego gatunku. Następnie udaliśmy się do tunelu podwodnego, który ma 26 metrów długości i podziwialiśmy w nim żarłacze rafowe, małe rekiny brodate, majestatyczne płaszczki i inne ryby morskie, które przepływały nad naszymi głowami lub tuż za szybą.

Odbyliśmy również spacer po Orientarium na zewnątrz, gdzie widzieliśmy żyrafy na wybiegu, lwy, hipopotamy. Na koniec weszliśmy jeszcze do Wiwarium – sztucznego pomieszczenia służącego do przetrzymywania drobnych zwierząt takich jak: kameleony, legwany, kajmany, warany. Misją ogrodu zoologicznego w Łodzi jest ochrona ginących gatunków, edukacja oraz wspieranie puli genetycznej dzikich zwierząt.

Po wyjściu z Orientarium, autokarem przejechaliśmy do Manufaktury, gdzie po posiłku i krótkim odpoczynku w strefie restauracyjnej przeszliśmy do Experymentarium, czyli interaktywnego muzeum nauki i techniki. Dużo emocji i wrażeń dostarczyła nam gra tematyczna zagadki Einsteina, podczas której poprzez zabawę mogliśmy poznać i zrozumieć nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia z dziedziny fizyki.

Kolejnym punktem programu naszej wycieczki był elektroniczny paintball w Arena Laser Games. Laserowy paintball to atrakcyjna alternatywa do standardowego paintballa. Uczniowie podzieleni na trzy grupy, w specjalnie do tego przygotowanym pomieszczeniu, wyposażeni w kamizelki i broń laserową w stu procentach bezpieczną dla zdrowia, przez 25 minut toczyli między sobą rozgrywkę ruchową, w której liczył się spryt, inteligencja i analiza ciągle zmieniającej się sytuacji.

Organizatorem wycieczki była p. Agnieszka Dzwoniarska, natomiast opiekunami byli wychowawcy: p. Marta Wojciechowska i p. Magdalena Mielcarek-Mirek. Wspierała nas także p. Karolina Kulczak. Dziękujemy firmie Fukowski Travel w Koninie za przygotowanie ciekawego programu wycieczki, a pani Asi – naszemu przewodnikowi, za wiele informacji, jakie nam przekazała i życzliwość, jaką nas obdarzyła.

Zgodnie, jednym głosem, uważamy wycieczkę za udaną i już myślimy o następnej!