poniedziałek, 25 czerwca 2018
Jednostka publiczna RP
godlo_polski.svg.png
Odnośnik do BIP
Menu główne
Start
Kontakt
O szkole
Wydarzenia
Konkursy
Dla uczniów
Dla rodziców
Dla nauczycieli
Nasi specjaliści
Samorząd Uczniowski
Wydarzenia sportowe
Rada rodziców
Świetlica
Galeria (2007-2011)
Galeria (2011-2018)
Odnośniki
Logowanie



Poczta
e-Dziennik
Archiwum
Polecamy
Polecamy
Nasza szkoła
Projekt IPN
Projekt
Projekt
Projekt
Szkoła dziedzictwa
Projekt IPN
Chrzest 966
Realizujemy projekt
Ocalić od zapomnienia...
Ważna Inauguracja
Promujemy zdrowie
Uczciliśmy Patrona
Zakończony projekt
Zakończony projekt
Nasz pomysł na...
Rok Mistrza
Twórczość uczniowska
Nasze Zuchy
Nakarm głodne dzieci!
Zostań Sieciakiem!
Współpracujemy!
Sponsorzy
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 68 gości 
Statystyki

Wizyt razem:417679
Wizyty dzisiaj:172
Wizyty wczoraj:228
Przeglądarki
14%Google Chrome 66.0.3359.158
8%Google Chrome 66.0.3359.181
7%FireFox 60.0
7%Google Chrome 67.0.3396.87
5%Google Chrome 66.0.3359.139
5%Google Chrome 41.0.2272.96
4%Google Chrome 56.0.2924.87
4%Mozilla
3%Google Chrome 66.0.3359.126
3%FireFox 59.0
Kraje
Poland flag 82%Poland (16133)
Unknown flag 15%Unknown (2845)
Germany flag 1%Germany (273)
France flag <1%France (91)
United Kingdom flag <1%United Kingdom (68)
O Tobie
Unknown Unknown
Unknown Unknown
Unknown Bot Unknown Bot
Twój IP: 54.224.255.17
Dla rodziców
Polecamy publikację Ośrodka Rozwoju Edukacji PDF Drukuj Email
Wpisany przez Katarzyna Szadkowska   
poniedziałek, 05 marca 2018 18:12
Skalowanie czcionki:

Szanowni Rodzice/opiekunowie ORE

Polecam lekturę poradnika „Jak kochać i wymagać”, która jest publikacją Ośrodka Rozwoju Edukacji, przeznaczoną dla Was.

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani opanowaniem sztuki skutecznej komunikacji i prawidłowymi relacjami z dziećmi to zachęcam do lektury.

Oto link do strony z publikacją https://www.ore.edu.pl/2015/03/wychowanie-2/

Agata Wojdyńska, pedagog szkolny

Poprawiony: poniedziałek, 05 marca 2018 18:15
 
Akademia dla rodziców PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
poniedziałek, 13 maja 2013 18:21
Skalowanie czcionki:

KAMPANIA „Zachowaj trzeźwy umysł”

Akademia dla rodzicówWitamy Państwa w kolejnej odsłonie „Akademii dla rodziców”. Szkoła nasza od wielu lat aktywnie uczestniczy w ogólnopolskiej kampanii społecznej „Zachowaj trzeźwy umysł”. Jest ona realizowana przy współudziale i pod patronatem Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Golinie – jej głównym założeniem jest profilaktyka antyużywkowa i antyprzemocowa. Obejmuje swym zasięgiem uczniów, rodziców, opiekunów oraz nauczycieli.

W ramach tej akcji dzieci biorą udział w konkursach tematycznych: Na tropie piękna, Piękno otwiera na świat, Mały odkrywca, Nasza piękna okolica, Zdrowo na sportowo to mój styl. Dla rodziców i opiekunów zostały przygotowane materiały – Nie tylko alkohol szkodzi, Mamo, tato popatrz co jem (zdrowe odżywianie) oraz Doceń piękno Twojego dziecka. Nauczyciele realizują zadania w ramach promocji zdrowego stylu życia. Akcja potrwa do końca roku szkolnego 2012/13.

Katarzyna Marzol

Poprawiony: piątek, 21 czerwca 2013 19:41
 
Porady - Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
niedziela, 10 lutego 2013 14:22
Skalowanie czcionki:

LogoWitamy Państwa w kolejnej odsłonie Akademii dla Rodziców, dziś dzieci nadpobudliwe psychoruchowo. Zachowanie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo cechuje się nadmierną ruchliwością oraz impulsywnością w działaniu, często uporem, gwałtownością i wzmożoną aktywnością. Jest to stały wzorzec postępowania. Dzieci nadpobudliwe są niespokojne, często angażują się w bójki, kłótnie, ich pochopność działania stawia je zawsze w centrum konfliktu. Z tego powodu jest im trudno nawiązać dobre i trwałe kontakty z rówieśnikami. System nerwowy dzieci nadpobudliwych jest bardzo kruchy, szybko się męczą i zniechęcają, rzadko umieją pokonywać trudności, nie są wytrwałe w działaniu. Z tej racji dzieci te uzyskują słabe wyniki w nauce i pracują poniżej swoich możliwości. To je zniechęca nie tylko do pracy umysłowej, lecz także do wielu innych czynności. Zainteresowanie nową sytuacją szybko mija, a skupienie uwagi wymaga dużego wysiłku, to sprawia, że dzieci te męczą się i ponownie zniechęcają.

Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo?
- należy stworzyć ciepłą, bezpieczną i spokojną emocjonalnie atmosferę,
- wprowadzić jasny i konsekwentnie przestrzegany system reguł i zasad obowiązujący w domu i szkole, a także wprowadzić powtarzające się rytuały dnia codziennego, tygodnia, miesiąca,
- pomóc w uporządkowaniu otaczającego środowiska (porządek na biurku, w pokoju, wśród przyborów szkolnych, itp.),
- dbać, aby dziecko zanim rozpocznie nową aktywność zawsze kończyło poprzednią,
- zapewnić gry i zabawy, tak, aby dziecko mogło zrealizować potrzebę ruchu i jednocześnie mogło odreagować napięcia emocjonalne,
- planować z dzieckiem jego działania, monitorować jego pracę, przypominać o obowiązkach, zawsze towarzyszyć dziecku w trudnych dla niego sytuacjach, szczególnie w takich, w których wcześniej zawiodło,
- pamiętać o tym , że potrzeba czasu i cierpliwości, zanim efekty terapii będą widoczne.

Zespół ds. wychowawczych

Poprawiony: sobota, 30 marca 2013 12:46
 
Akademia dla rodziców PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
piątek, 07 grudnia 2012 18:52
Skalowanie czcionki:

Akademia dla rodzicówDzieci, które do mnie przychodzą mówią o braku zainteresowania rodziców ich sprawami. Mówią o chronicznym braku czasu, mówią, że rodzice tylko wtedy z nimi rozmawiają, gdy zaczynają się kłopoty w szkole – z nauką lub zachowaniem. Mogą siedzieć przed komputerem bez żadnej kontroli i bez ograniczeń. Mają swój świat, o którym my dorośli nie mamy pojęcia. W swoich pokojach mają komputery i telewizory,  kto wie co robią o drugiej w nocy. Ilu rodziców zna przyjaciół swoich dzieci, ilu wie, co ich pociechy lubią, czego się boją, co im się śni, o czym marzą.

Proszę Państwa, pół godziny dziennie codziennie, tylko tyle wystarczy, aby nasz trud wychowawczy nie poszedł na marne.  Pół godziny przeznaczone tylko dla Państwa dzieci – na rozmowę, na zabawę, na wspólny spacer czy czytanie. To jest inwestycja w naszą wspólną przyszłość. To wystarczy, aby podtrzymywać łączące nas z dziećmi więzi, aby pokazać, jak je kochamy i jak bardzo są dla nas ważne.

Zbliżają się święta Bożego Narodzenia, czas spokojnych, rodzinnych chwil.  Spędźmy te święta tak, aby nasze dzieci były radosne i szczęśliwe. Życzymy Państwu pięknych świąt, życzymy dużo siły i zdrowia w przyszłym roku. A przede wszystkim życzymy, aby nasze dzieci czuły w każdym momencie swojego życia naszą miłość i wsparcie.

Katarzyna Marzol
Zespół ds., wychowawczych.

Poprawiony: sobota, 22 grudnia 2012 11:36
 
Porady - Jak wychować dziecko? PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
sobota, 24 marca 2012 13:19
Skalowanie czcionki:

Jak wychowywać niesforne dziecko?

Akademia dla rodzicówCzęsto sen nam z oczu spędza zachowanie naszego dziecka, nie mamy już cierpliwości, ciągłe „nie” i odmowa wypełniania poleceń doprowadza nas do rozpaczy. Ale nie możemy ulegać histerii dziecka, musimy wyznaczyć granice – dzieci tego potrzebują, bo to daje im poczucie bezpieczeństwa. A oto kilka wskazówek do pracy z dziećmi krnąbrnymi:

  1. Zrób w domu „miejsce na złość”, gdzie dziecko będzie mogło drzeć gazety, rysować, tańczyć, tupać – uczysz w ten sposób wyrażania emocji i jednocześnie „wyrzucania złości”.
  2. Mów jasno o co chodzi – bez złości, jeśli jesteś wściekła powiedz dziecku, że wrócisz do rozmowy, gdy ochłoniesz (wyjdź do drugiego pokoju) – pamiętaj, że złość rodzi złość.
  3. Wspólnie z dzieckiem poszukaj sposobu na wyładowanie złości – taniec, sport, muzyka, itp.
  4. Agresję trzeba potępić, ucz dziecko rozmawiać, np. nie kop kolegi, powiedz mu o co ci chodzi.
  5. Bardzo wyraźnie określ konsekwencje agresywnego i krzywdzącego zachowania swojego dziecka i nie rezygnuj z ich wymierzania, jednocześnie zwracaj uwagę na to, że dziecko rezygnuje z bicia czy wyzwisk na rzecz pokojowego rozwiązywania konfliktów – nagradzaj.
  6. Ucz dziecko mówić o emocjach, mów o nich sama, mów kiedy jesteś zdenerwowana, smutna, szczęśliwa.
  7. Nie wtrącaj się w konflikty rówieśnicze, dzieci same sobie poradzą – w ten sposób uczą się rozwiązywania konfliktów i samodzielności.
  8. Jeśli byłaś agresywna w stosunku do swojego dziecka lub innej osoby – przeproś – uczysz w ten sposób odpowiedzialności i zyskujesz sympatię.

Nikt nie ma recepty na wychowywanie dzieci, wszyscy popełniamy błędy, ale chodzi o to, by wyciągać wnioski – powodzenia.

Zespół ds. wychowawczych
Katarzyna Marzol

 
Porady - Depresja u dzieci PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
niedziela, 05 lutego 2012 11:39
Skalowanie czcionki:

 

AkademiaWitamy Państwa w kolejnej odsłonie Akademii dla Rodziców, tym razem temat trudny, bo o zapobieganiu próbom samobójczym u dzieci. W tym miejscu pragniemy Państwa zaprosić na stronę internetową Ośrodka Rozwoju Edukacji www.ore.edu.pl, znajdą tam Państwo e-poradnik poświęcony temu problemowi. W poradniku zostały umieszczone następujące treści:

  1. Depresje młodzieńcze: rodzaje i typy depresji u dzieci i młodzieży, czynniki ryzyka i czynniki chroniące, objawy depresji młodzieńczej.
  2. Samobójstwa młodych ludzi: czynniki ryzyka i czynniki chroniące w tym dotyczące szkoły, etapy drogi do samobójstwa, sygnały zagrożenia – wczesne i alarmujące.
  3. Profilaktyka samobójstw, a szczególnie, czego nie wolno robić.
  4. Samobójczy kryzys, czyli, jak reagować, gdy dziecko mówi o samobójstwie.

To my dorośli musimy zwracać baczną uwagę na zachowania dzieci, obserwować w codziennym życiu, a przede wszystkim rozmawiać. I nie tylko wtedy, gdy się coś złego dzieje, ale na co dzień. Przedstawiamy Państwu objawy zachowań, które powinny zwrócić naszą uwagę:

Poprawiony: niedziela, 05 lutego 2012 12:57
Więcej…
 
Porady - Agresja u dzieci PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
środa, 18 stycznia 2012 23:43
Skalowanie czcionki:

AkademiaWitamy serdecznie w Nowym Roku i życzymy Państwu pomyślności, dużo zdrowia i siły w przezwyciężaniu przeciwności losu. W dzisiejszej Akademii dla Rodziców trochę o złości i agresji. Łatwo wpada w złość, bije, wrzeszczy, nie słucha poleceń, czy to nie moje dziecko?

Skąd bierze się agresja u dzieci?

- najczęściej z agresywnych rodzin, gdzie problemy rozstrzyga się siłą, nie rozmawiając, gdzie obowiązują nakazy i zakazy. Zachowania z domu dzieci przenoszą na podwórko, do szkoły – nie umieją inaczej,

- z obserwacji dorosłych – widzą brak reakcji na bijące się dzieci. Bywa, że mówimy – jak cię zaczepi, to oddaj, przylałeś mu? – zuch chłopak. Jeśli więc krzycząc, bijąc, dziecko osiąga swój cel – przemoc się utrwala,

- z pozostawianiu samemu siebie – brak czasu u dorosłych, brak chęci i zainteresowania dzieckiem. W takich sytuacjach dzieci często przenoszą wzorce z mediów i gier komputerowych na grunt szkolny i towarzyski.

Co zrobić, aby zmniejszyć agresję u swojego dziecka?

Poprawiony: niedziela, 05 lutego 2012 12:57
Więcej…
 
«« start  poprz. 1 2 3  nast.  koniec »»

Strona 2 z 3
© SP Golina 2007-2018 | Administrator | Polityka prywatności

Strona Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie używa cookies w celach statystycznych. Więcej informacji o stosowanych plikach COOKIES: Polityka prywatności.

Zapoznałem się z polityką prywatności i akceptuję COOKIES z tej domeny.

EU Cookie Directive Module Information