niedziela, 22 kwietnia 2018
Jednostka publiczna RP
godlo_polski.svg.png
Odnośnik do BIP
Menu główne
Start
Kontakt
O szkole
Wydarzenia
Konkursy
Dla uczniów
Dla rodziców
Dla nauczycieli
Nasi specjaliści
Samorząd Uczniowski
Wydarzenia sportowe
Rada rodziców
Świetlica
Galeria (2007-2011)
Galeria (2011-2018)
Odnośniki
Logowanie



Poczta
e-Dziennik
Archiwum
Polecamy
Polecamy
Nasza szkoła
Projekt
Projekt
Projekt
Szkoła dziedzictwa
Projekt IPN
Chrzest 966
Realizujemy projekt
Ocalić od zapomnienia...
Ważna Inauguracja
Promujemy zdrowie
Uczciliśmy Patrona
Zakończony projekt
Zakończony projekt
Nasz pomysł na...
Rok Mistrza
Twórczość uczniowska
Nasze Zuchy
Nakarm głodne dzieci!
Zostań Sieciakiem!
Współpracujemy!
Sponsorzy
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 51 gości 
Statystyki

Wizyt razem:354733
Wizyty dzisiaj:286
Wizyty wczoraj:161
Przeglądarki
7%FireFox 57.0
6%Google Chrome 62.0.3202.84
6%Google Chrome 63.0.3239.111
5%Google Chrome 63.0.3239.132
5%Google Chrome 62.0.3202.94
5%Google Chrome 65.0.3325.109
4%Google Chrome 64.0.3282.137
4%Google Chrome 56.0.2924.87
4%Google Chrome 63.0.3239.84
3%Google Chrome 65.0.3325.181
Kraje
Poland flag 82%Poland (51734)
Unknown flag 12%Unknown (7725)
Germany flag 3%Germany (2191)
France flag <1%France (412)
Russian Federation flag <1%Russian Federation (302)
O Tobie
Unknown Unknown
Unknown Unknown
Unknown Bot Unknown Bot
Twój IP: 54.81.116.187
Dla rodziców
Akademia dla rodziców PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
poniedziałek, 13 maja 2013 18:21
Skalowanie czcionki:

KAMPANIA „Zachowaj trzeźwy umysł”

Akademia dla rodzicówWitamy Państwa w kolejnej odsłonie „Akademii dla rodziców”. Szkoła nasza od wielu lat aktywnie uczestniczy w ogólnopolskiej kampanii społecznej „Zachowaj trzeźwy umysł”. Jest ona realizowana przy współudziale i pod patronatem Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Golinie – jej głównym założeniem jest profilaktyka antyużywkowa i antyprzemocowa. Obejmuje swym zasięgiem uczniów, rodziców, opiekunów oraz nauczycieli.

W ramach tej akcji dzieci biorą udział w konkursach tematycznych: Na tropie piękna, Piękno otwiera na świat, Mały odkrywca, Nasza piękna okolica, Zdrowo na sportowo to mój styl. Dla rodziców i opiekunów zostały przygotowane materiały – Nie tylko alkohol szkodzi, Mamo, tato popatrz co jem (zdrowe odżywianie) oraz Doceń piękno Twojego dziecka. Nauczyciele realizują zadania w ramach promocji zdrowego stylu życia. Akcja potrwa do końca roku szkolnego 2012/13.

Katarzyna Marzol

Poprawiony: piątek, 21 czerwca 2013 19:41
 
Porady - Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
niedziela, 10 lutego 2013 14:22
Skalowanie czcionki:

LogoWitamy Państwa w kolejnej odsłonie Akademii dla Rodziców, dziś dzieci nadpobudliwe psychoruchowo. Zachowanie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo cechuje się nadmierną ruchliwością oraz impulsywnością w działaniu, często uporem, gwałtownością i wzmożoną aktywnością. Jest to stały wzorzec postępowania. Dzieci nadpobudliwe są niespokojne, często angażują się w bójki, kłótnie, ich pochopność działania stawia je zawsze w centrum konfliktu. Z tego powodu jest im trudno nawiązać dobre i trwałe kontakty z rówieśnikami. System nerwowy dzieci nadpobudliwych jest bardzo kruchy, szybko się męczą i zniechęcają, rzadko umieją pokonywać trudności, nie są wytrwałe w działaniu. Z tej racji dzieci te uzyskują słabe wyniki w nauce i pracują poniżej swoich możliwości. To je zniechęca nie tylko do pracy umysłowej, lecz także do wielu innych czynności. Zainteresowanie nową sytuacją szybko mija, a skupienie uwagi wymaga dużego wysiłku, to sprawia, że dzieci te męczą się i ponownie zniechęcają.

Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo?
- należy stworzyć ciepłą, bezpieczną i spokojną emocjonalnie atmosferę,
- wprowadzić jasny i konsekwentnie przestrzegany system reguł i zasad obowiązujący w domu i szkole, a także wprowadzić powtarzające się rytuały dnia codziennego, tygodnia, miesiąca,
- pomóc w uporządkowaniu otaczającego środowiska (porządek na biurku, w pokoju, wśród przyborów szkolnych, itp.),
- dbać, aby dziecko zanim rozpocznie nową aktywność zawsze kończyło poprzednią,
- zapewnić gry i zabawy, tak, aby dziecko mogło zrealizować potrzebę ruchu i jednocześnie mogło odreagować napięcia emocjonalne,
- planować z dzieckiem jego działania, monitorować jego pracę, przypominać o obowiązkach, zawsze towarzyszyć dziecku w trudnych dla niego sytuacjach, szczególnie w takich, w których wcześniej zawiodło,
- pamiętać o tym , że potrzeba czasu i cierpliwości, zanim efekty terapii będą widoczne.

Zespół ds. wychowawczych

Poprawiony: sobota, 30 marca 2013 12:46
 
Akademia dla rodziców PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
piątek, 07 grudnia 2012 18:52
Skalowanie czcionki:

Akademia dla rodzicówDzieci, które do mnie przychodzą mówią o braku zainteresowania rodziców ich sprawami. Mówią o chronicznym braku czasu, mówią, że rodzice tylko wtedy z nimi rozmawiają, gdy zaczynają się kłopoty w szkole – z nauką lub zachowaniem. Mogą siedzieć przed komputerem bez żadnej kontroli i bez ograniczeń. Mają swój świat, o którym my dorośli nie mamy pojęcia. W swoich pokojach mają komputery i telewizory,  kto wie co robią o drugiej w nocy. Ilu rodziców zna przyjaciół swoich dzieci, ilu wie, co ich pociechy lubią, czego się boją, co im się śni, o czym marzą.

Proszę Państwa, pół godziny dziennie codziennie, tylko tyle wystarczy, aby nasz trud wychowawczy nie poszedł na marne.  Pół godziny przeznaczone tylko dla Państwa dzieci – na rozmowę, na zabawę, na wspólny spacer czy czytanie. To jest inwestycja w naszą wspólną przyszłość. To wystarczy, aby podtrzymywać łączące nas z dziećmi więzi, aby pokazać, jak je kochamy i jak bardzo są dla nas ważne.

Zbliżają się święta Bożego Narodzenia, czas spokojnych, rodzinnych chwil.  Spędźmy te święta tak, aby nasze dzieci były radosne i szczęśliwe. Życzymy Państwu pięknych świąt, życzymy dużo siły i zdrowia w przyszłym roku. A przede wszystkim życzymy, aby nasze dzieci czuły w każdym momencie swojego życia naszą miłość i wsparcie.

Katarzyna Marzol
Zespół ds., wychowawczych.

Poprawiony: sobota, 22 grudnia 2012 11:36
 
Porady - Jak wychować dziecko? PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
sobota, 24 marca 2012 13:19
Skalowanie czcionki:

Jak wychowywać niesforne dziecko?

Akademia dla rodzicówCzęsto sen nam z oczu spędza zachowanie naszego dziecka, nie mamy już cierpliwości, ciągłe „nie” i odmowa wypełniania poleceń doprowadza nas do rozpaczy. Ale nie możemy ulegać histerii dziecka, musimy wyznaczyć granice – dzieci tego potrzebują, bo to daje im poczucie bezpieczeństwa. A oto kilka wskazówek do pracy z dziećmi krnąbrnymi:

  1. Zrób w domu „miejsce na złość”, gdzie dziecko będzie mogło drzeć gazety, rysować, tańczyć, tupać – uczysz w ten sposób wyrażania emocji i jednocześnie „wyrzucania złości”.
  2. Mów jasno o co chodzi – bez złości, jeśli jesteś wściekła powiedz dziecku, że wrócisz do rozmowy, gdy ochłoniesz (wyjdź do drugiego pokoju) – pamiętaj, że złość rodzi złość.
  3. Wspólnie z dzieckiem poszukaj sposobu na wyładowanie złości – taniec, sport, muzyka, itp.
  4. Agresję trzeba potępić, ucz dziecko rozmawiać, np. nie kop kolegi, powiedz mu o co ci chodzi.
  5. Bardzo wyraźnie określ konsekwencje agresywnego i krzywdzącego zachowania swojego dziecka i nie rezygnuj z ich wymierzania, jednocześnie zwracaj uwagę na to, że dziecko rezygnuje z bicia czy wyzwisk na rzecz pokojowego rozwiązywania konfliktów – nagradzaj.
  6. Ucz dziecko mówić o emocjach, mów o nich sama, mów kiedy jesteś zdenerwowana, smutna, szczęśliwa.
  7. Nie wtrącaj się w konflikty rówieśnicze, dzieci same sobie poradzą – w ten sposób uczą się rozwiązywania konfliktów i samodzielności.
  8. Jeśli byłaś agresywna w stosunku do swojego dziecka lub innej osoby – przeproś – uczysz w ten sposób odpowiedzialności i zyskujesz sympatię.

Nikt nie ma recepty na wychowywanie dzieci, wszyscy popełniamy błędy, ale chodzi o to, by wyciągać wnioski – powodzenia.

Zespół ds. wychowawczych
Katarzyna Marzol

 
Porady - Depresja u dzieci PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
niedziela, 05 lutego 2012 11:39
Skalowanie czcionki:

 

AkademiaWitamy Państwa w kolejnej odsłonie Akademii dla Rodziców, tym razem temat trudny, bo o zapobieganiu próbom samobójczym u dzieci. W tym miejscu pragniemy Państwa zaprosić na stronę internetową Ośrodka Rozwoju Edukacji www.ore.edu.pl, znajdą tam Państwo e-poradnik poświęcony temu problemowi. W poradniku zostały umieszczone następujące treści:

  1. Depresje młodzieńcze: rodzaje i typy depresji u dzieci i młodzieży, czynniki ryzyka i czynniki chroniące, objawy depresji młodzieńczej.
  2. Samobójstwa młodych ludzi: czynniki ryzyka i czynniki chroniące w tym dotyczące szkoły, etapy drogi do samobójstwa, sygnały zagrożenia – wczesne i alarmujące.
  3. Profilaktyka samobójstw, a szczególnie, czego nie wolno robić.
  4. Samobójczy kryzys, czyli, jak reagować, gdy dziecko mówi o samobójstwie.

To my dorośli musimy zwracać baczną uwagę na zachowania dzieci, obserwować w codziennym życiu, a przede wszystkim rozmawiać. I nie tylko wtedy, gdy się coś złego dzieje, ale na co dzień. Przedstawiamy Państwu objawy zachowań, które powinny zwrócić naszą uwagę:

Poprawiony: niedziela, 05 lutego 2012 12:57
Więcej…
 
Porady - Agresja u dzieci PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
środa, 18 stycznia 2012 23:43
Skalowanie czcionki:

AkademiaWitamy serdecznie w Nowym Roku i życzymy Państwu pomyślności, dużo zdrowia i siły w przezwyciężaniu przeciwności losu. W dzisiejszej Akademii dla Rodziców trochę o złości i agresji. Łatwo wpada w złość, bije, wrzeszczy, nie słucha poleceń, czy to nie moje dziecko?

Skąd bierze się agresja u dzieci?

- najczęściej z agresywnych rodzin, gdzie problemy rozstrzyga się siłą, nie rozmawiając, gdzie obowiązują nakazy i zakazy. Zachowania z domu dzieci przenoszą na podwórko, do szkoły – nie umieją inaczej,

- z obserwacji dorosłych – widzą brak reakcji na bijące się dzieci. Bywa, że mówimy – jak cię zaczepi, to oddaj, przylałeś mu? – zuch chłopak. Jeśli więc krzycząc, bijąc, dziecko osiąga swój cel – przemoc się utrwala,

- z pozostawianiu samemu siebie – brak czasu u dorosłych, brak chęci i zainteresowania dzieckiem. W takich sytuacjach dzieci często przenoszą wzorce z mediów i gier komputerowych na grunt szkolny i towarzyski.

Co zrobić, aby zmniejszyć agresję u swojego dziecka?

Poprawiony: niedziela, 05 lutego 2012 12:57
Więcej…
 
Porady - Kary i nagrody PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
sobota, 24 marca 2012 13:31
Skalowanie czcionki:

Akademia dla rodzicówWitamy Państwa  w kolejnej edycji Akademii dla Rodziców, za oknem całkiem przyzwoita jesień – skłaniająca do spacerów, ale może poświęcą nam Państwo chwilę. Dziś o karach i nagrodach czyli, jak mądrze wychowywać dzieci.

Nadmierny rygor wprowadzony przez rodziców prowadzi do zaburzeń, np. lęków, nerwic, braku poczucia własnej wartości, agresji. Z kolei nagradzanie ponad miarę uczy lenistwa, egoizmu, nieliczenia się z innymi. Nikt z nas nie ma wyłączności na poprawność wychowania, często mimo najlepszych chęci popełniamy błędy. Ważne, aby przestrzegać kilku zasad:

-    dziecko zawsze powinno wiedzieć za co jest karane lub nagradzane – dlatego warto wcześniej ustalić zasady obowiązujące w domu, np. możesz pograć w gry komputerowe po odrobieniu prac domowych lub to jest twoja szafka, ale tamta należy do twojego brata i bez pozwolenia brata nie możesz jej otwierać,

-    konsekwencja jest podstawą – nie może tak być, że to samo złe zachowanie jest karane zależnie od naszego samopoczucia lub humoru, nie obiecujmy również, że „następnym razem to się z tobą policzę” lub „przyjdzie tata i zrobi z tobą porządek”, dziecko nie ponosi w takich sytuacjach żadnych konsekwencji, a brak kary jest nagrodą. Bardzo ważną rzeczą jest jednomyślność rodziców, jeśli tata ukarał, mama nie może tego zmienić, a szczególnie nie robić tego w obecności dziecka ,

-    rodzice powinni mieć autorytet – trzeba go stale budować będąc np. konsekwentnym w działaniu, postępując zgodnie z zasadami, które sami ustanowiliśmy. Pamiętaj – DZIECKO NIE ROBI TEGO, CO MÓWI DOROSŁY, TYLKO TO CO ON ROBI,

-    kary i nagrody należy stosować bezpośrednio po fakcie, nie można również przesadzać, np. za jedynkę z historii przez miesiąc nie będziesz oglądać telewizji,

-    nigdy nie należy karać lub nagradzać dwa razy za to samo zachowanie,

-    należy stosować tylko te kary i nagrody, które da się wyegzekwować.

Kary, które są skuteczne:

Więcej…
 
«« start  poprz. 1 2  nast.  koniec »»

Strona 2 z 2
© SP Golina 2007-2018 | Administrator | Polityka prywatności

Strona Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie używa cookies w celach statystycznych. Więcej informacji o stosowanych plikach COOKIES: Polityka prywatności.

Zapoznałem się z polityką prywatności i akceptuję COOKIES z tej domeny.

EU Cookie Directive Module Information