poniedziałek, 19 sierpnia 2019
Jednostka publiczna RP
godlo_polski.svg.png
Odnośnik do BIP
Menu główne
Start
Kontakt
O szkole
Wydarzenia
Konkursy
Dla uczniów
Dla rodziców
Dla nauczycieli
Nasi specjaliści
Samorząd Uczniowski
Wydarzenia sportowe
Rada rodziców
Świetlica
Galeria (2007-2011)
Galeria (2011-2018)
Odnośniki
Logowanie



Poczta
e-Dziennik
Archiwum
Polecamy
Polecamy
Nasza szkoła
Projekt IPN
Projekt
Projekt
Projekt
Szkoła dziedzictwa
Projekt IPN
Chrzest 966
Realizujemy projekt
Ocalić od zapomnienia...
Ważna Inauguracja
Promujemy zdrowie
Uczciliśmy Patrona
Zakończony projekt
Zakończony projekt
Zakończony projekt
Nasz pomysł na...
Rok Mistrza
Twórczość uczniowska
Nasze Zuchy
Nakarm głodne dzieci!
Zostań Sieciakiem!
Współpracujemy!
Sponsorzy
Gościmy
Naszą witrynę przegląda teraz 65 gości 
Statystyki

Wizyt razem:584059
Wizyty dzisiaj:175
Wizyty wczoraj:167
Przeglądarki
14%Google Chrome 41.0.2272.96
5%Google Chrome 73.0.3683.90
5%Google Chrome 71.0.3578.99
4%Google Chrome 71.0.3578.98
4%Google Chrome 74.0.3729.157
4%Google Chrome 70.0.3538.80
4%Google Chrome 72.0.3626.121
3%Google Chrome 70.0.3538.110
3%Google Chrome 72.0.3626.105
3%Google Chrome 67.0.3396.87
Kraje
Poland flag 76%Poland (90912)
Unknown flag 20%Unknown (23709)
Germany flag 2%Germany (2414)
France flag <1%France (469)
Russian Federation flag <1%Russian Federation (255)
O Tobie
Unknown Unknown
Unknown Unknown
Unknown Bot Unknown Bot
Twój IP: 35.173.48.224
Wydarzenia
W RAMACH KONKURSU PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
czwartek, 06 czerwca 2019 11:16
Skalowanie czcionki:

Senat RP na „wyciągnięcie ręki” [MINIGALERIA]

SenatWarszawa to przede wszystkim stolica naszego państwa, kryjąca w sobie ogrom historii. Wzbogacają ją charakterystyczny miejsca i zabytki doskonale nam znane dzięki książkom, zbiorom internetowym lub telewizji.

To tam także mieści się centrum polskiej polityki, czyli Senat i Sejm RP. Właśnie izby najwyższe polskiego parlamentu mogli zobaczyć 20 maja 2019 r. uczniowie ze Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie: Natalia Tarczyńska, Maksymilian Jasiński, Wiktor Król, Bartosz Mikuła, Maks Kępski wraz z nauczycielami – Kingą Bąkowską i Przemysławem Ciesielskim. Towarzyszyły im Jolanta Wawrzyniak i Mirosława Kasprzak.

SenatNasza reprezentacja przybyła tam na specjalne zaproszenie Senator RP – Margarety Budner w ramach nagrody za wzięcie udziału w konkursie historycznym „Między wojną a pokojem”.

Na miejscu wycieczkowicze z regionu konińskiego zwiedzili sale plenarne. Mogli zasiąść w senackich i poselskich ławach, co było dla nich nie lada frajdą. Usłyszeli też historię powstania tamtejszego gmachu. Podziwiali jego konstrukcję. Zapoznali się z pamiątkowymi tablicami. Na korytarzach spotkali się ze znanymi z pierwszych stron gazet i szklanego ekranu posłami.

SenatWarto dodać, że korzystając z okazji pobytu w stolicy Polski, uczniowie z golińskiego „Julka” obejrzeli: Łazienki, a w nim pomniki Fryderyka Chopina i Henryka Sienkiewicza. Widzieli też Pałac Kultury i Nauki oraz Stadion Narodowy.

To był naprawdę dzień pełen wrażeń, tym szczególniej, że pogoda dopisała. Wszyscy zmęczeni, ale za to bardzo zadowoleni i szczęśliwi wrócili późnym popołudniem do swoich domów.

Kinga Bąkowska,
Przemysław Ciesielski

***

Serdecznie dziękujemy Senator RP Pani Margarecie Budner za zorganizowanie wyjazdu do Senatu RP w Warszawie.

Grupa wycieczkowiczów z Goliny

Poprawiony: czwartek, 06 czerwca 2019 11:22
 
PODRÓŻE KSZTAŁCĄ… PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
czwartek, 06 czerwca 2019 11:07
Skalowanie czcionki:

Ich wojaże po Włoszech [MINIGALERIA]

W dniach 13. – 18 maja 2019 r. 18 uczniów ze Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie wzięło udział w wycieczce do Włoch, zorganizowanej przez nauczycielkę geografii - Urszulę Jeziorną, którą w opiece nad młodzieżą wspierała Agnieszka Dzwoniarska.

Plan wyjazdu wyglądał następująco:

Włochy* 1 dzień: Wyjazd z Goliny. Przejazd przez Czechy, Austrię do Włoch.

* 2 dzień: Przyjazd do Wenecji w godzinach rannych. Rejs statkiem po Lagunie Weneckiej na Plac św. Marka - serce i symbol miasta. Zwiedzanie Bazyliki św. Marka – sanktuarium z relikwiami św. Marka i arcydziełem sztuki średniowiecznej, wykonanym ze złota i srebra i ozdobionym drogimi kamieniami - Pala d'Oro czyli Złotym Ołtarzem. Wjazd na Campanillę – dzwonnicę, z której rozpościera się widok na Lagunę Wenecką. Spacer przez centrum historyczne do Ponte Rialto - najstarszego mostu na Canale Grande. W godzinach wieczornych spacer wzdłuż Adriatyku.

Włochy*3 dzień: Przejazd do Padwy urokliwego miasta uniwersyteckiego, które przez około 600 lat wykształciło niezliczone włoskie umysły. Zwiedzanie Bazyliki św. Antoniego. Przejazd malowniczą trasą Wzgórz Euganejskich. Zwiedzanie średniowiecznej wioski Arqua Petrarka z domem i sarkofagiem słynnego poety.

* 4 dzień: Przejazd nad największe włoskie jezioro - Garda. Spacer po bajkowym miasteczku Sirmione. Rejs motorówką po Jeziorze Garda, w trakcie którego podziwiać można fantastyczne widoki na Dolomity. Przejazd do Werony, miasta słynnych kochanków Romea i Julii. Zwiedzanie Areny i dziedzińca domu Julii z najsłynniejszym balkonem świata.

Włochy*5 dzień: Przejazd do Mediolanu - kosmopolitycznej stolicy mody. Zwiedzanie: Piazza del Duomo, ze słynną gotycką katedrą, Gallerii Vittorio Emanuele z eleganckimi kawiarniami, Piazza della Scala ze słynną operą La Scala i Castello Sforzesco.

*6 dzień: Wyjazd z Mediolanu. Przejazd przez Niemcy i powrót do Polski.

Wycieczka do Włoch udała się w stu procentach. Uczniowie z golińskiego „Julka” w bardzo dobrych humorach, a co najważniejsze bezpiecznie, wrócili do swoich domów.

Na zakończenie warto dodać, że w zgodnej opinii uczestników była to podróż obfitująca w szereg niezapomnianych przeżyć i wrażeń, które pozostaną w ich pamięci na długi czas.

Urszula Jeziorna

Poprawiony: niedziela, 09 czerwca 2019 20:02
 
Zakończenie projektu PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
czwartek, 02 maja 2019 08:48
Skalowanie czcionki:

Podsumowanie trzyletniego projektuMagia teatru

ProjektW latach 2016 - 2019 postanowiłam realizować napisany przez siebie program obejmujący zagadnienia teatralne. Na zajęcia uczęszczała grupa dzieci z edukacji wczesnoszkolnej, w skład której w większości wchodzili uczniowie klasy 3a.

Zajęcia miały na celu wspomóc rozwój młodego człowieka, dokonać pozytywnych zmian, zintegrować zespół, a także przygotować do aktywnego uczestnictwa w życiu kulturalnym. Pokazały, iż niekoniecznie „umieć, czy mieć predyspozycje” znaczy chcieć, dlatego ostatecznie do grupy teatralnej należały te osoby, które miały na to szczególną ochotę.

Uczniowie nie tylko przyswajali sobie daną wiedzę, poznawali i zapamiętywali nowe słowa, pojęcia i zwroty, uczyli się form grzecznościowych i obycia, uwrażliwiali na otaczające je piękno, twórczo rozwijali, ale również wydobywali to, co jest w nich najpiękniejsze i uczy samorealizacji. To dobra forma wyzwolenia swoich emocji. Starałam się zainteresować uczniów i rozwijać w nich indywidualne zdolności recytatorskie, plastyczne, literackie. Kształcili w sobie sprawność wypowiadania się, słuchania, wyrabiając tym samym nawyk krytycznego odbioru tekstów literackich i innych dzieł sztuki. Za najważniejszy cel postawiłam sobie jednak ośmielić ich w działaniu, wyrobić pewność siebie, zwalczyć wstyd występowania przed publicznością. Myślę, że się udało.

Z wielkim zaangażowaniem braliśmy udział w konkursach organizowanych na forum szkoły, jak również poza nią. Tworzyliśmy małe arcydzieła i sprawialiśmy, że na twarzach innych pojawiał się szczery uśmiech. Sami się przekonajcie oglądając nasze przedstawienia. Zapraszam!

Arleta Skibińska

Filmy z przedstawień:

Poprawiony: środa, 19 czerwca 2019 13:49
Więcej…
 
POMAGAMY MIESZKAŃCOM GOLINY PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
poniedziałek, 29 kwietnia 2019 14:56
Skalowanie czcionki:

"Człowiek jest wielki nie przez to ,co posiada,
lecz przez to kim jest,
nie przez to, co ma,
lecz przez to, czym dzieli się z innymi"

Jan Paweł II

PomagamyPrzez 2 miesiące w naszej szkole trwała kolejna akcja charytatywna. Tym razem zbieraliśmy środki czystości, aby  pomóc 15 rodzinom z gminy Golina. Akcja przeprowadzona była pod patronatem Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Golinie. Jak zwykle ogromnym sercem i zaangażowaniem wykazało się wiele dzieci i młodzieży. Zebrane środki przekazaliśmy Pani Paulinie Borowiec, która ściśle współpracowała z naszą szkołą podczas akcji.

Wielki ukłon dla wszystkich darczyńców oraz rodziców za wsparcie akcji. Dziękuję również p. Katarzynie Marzol oraz wszystkim wychowawcom za współpracę.

PomagamyPrzypominam również o trwającej akcji zbiórki nakrętek, pt „Nakręć się na pomaganie innym” , która trwa do końca maja 2019 roku. Nakrętki można przynosić do pedagogów szkolnych oraz p. Liliany Czajkowskiej. Zachęcamy do pomagania dzieciom potrzebującym z gminy Golina.

Koordynator akcji
Agata Wojdyńska

 
List otwarty do Rodziców PDF Drukuj Email
Wpisany przez Administrator   
wtorek, 16 kwietnia 2019 16:30
Skalowanie czcionki:

Szanowni Państwo, Drodzy Rodzice,

zapewne wielu z Was zastanawia się, dlaczego nauczyciele, którzy według opinii publicznej pracują tylko 18 godzin, domagają się podwyżek. Aby rozwiać wszelkie wątpliwości, postanowiliśmy przedstawić dane dotyczące nauczycielskich zadań i obowiązków.

  1. Godziny dydaktyczne czyli pensum to dla nauczyciela „przy tablicy” 18 tygodniowo, co daje około 800 w ciągu roku szkolnego, (nauczyciel wspierający – 20 godzin, pedagog – 22, nauczyciel oddziałów przedszkolnych – 22, wychowawca świetlicy - 26 i biblioteki - 30, logopeda - 22).

Kolejne wymienione zadania realizowane są poza powyższym wymiarem godzin.

  1. Cotygodniowy dyżur dla Rodziców – 1 godzina tygodniowo, około 40 h rocznie.
  2. Dyżury podczas większości przerw międzylekcyjnych, także przed i po zajęciach – 5 h tygodniowo, co daje około 300 godzin rocznie.
  3. Przygotowanie do lekcji (przygotowanie prezentacji multimedialnych, kart pracy, materiałów dydaktycznych, testów, sprawdzianów, wyszukanie ciekawych materiałów multimedialnych – około 10 h tygodniowo, co daje 410 h w ciągu roku.
  4. Sprawdzanie testów, sprawdzianów, kart pracy, kartkówek, prac klasowych; w razie potrzeby przygotowanie i sprawdzanie nowych wersji dla uczniów, którzy nie napisali w terminie lub chcą poprawić wynik – około 4 godziny na tydzień, 170 godzin w ciągu roku.
  5. Przygotowywanie i uzupełnianie dokumentacji szkolnej (dzienniki lekcyjne i zajęć dodatkowych, plany pracy i ich modyfikacja, sprawozdania z różnych działań, karty wycieczek, zgody na uczestnictwo uczniów we wszystkich działaniach pozalekcyjnych, teczki wychowawcy, tworzenie i analiza ankiet ewaluacyjnych itp.) - średnio 2 h tygodniowo, 90 h w ciągu roku.
  6. Rady pedagogiczne i szkoleniowe: w roku szkolnym 2018/2019 – 12 spotkań po średnio 2 godziny, co daje 24 h w roku.
  7. Spotkania z Rodzicami (przygotowanie merytoryczne, dyspozycyjność wszystkich nauczycieli dla rodziców, protokoły zebrań) – 4 razy po średnio 4 h, 16 h rocznie, konsultacje indywidualne - 4 h w ciągu roku.
  8. Spotkania w zespołach dydaktyczno-wychowawczych – 8 h rocznie.
  9. Wolontariat:
    1. systematyczne zajęcia dodatkowe (muzyczne, taneczne, sportowe, relaksacyjne, przedmiotowe, wyjazdy na basen itp.) – przynajmniej 1h tygodniowo, co daje średnio 50h w ciągu roku,
    2. akcje charytatywne: WOŚP, Pogotowanie Świętego Mikołaja, współpraca ze schroniskiem dla zwierząt, z Domem Dziecka, z fundacją Podaj Dalej itp. – czas nienormowany.
  10. Przygotowanie i przeprowadzenie konkursów wewnątrzszkolnych i gminnych ( pozyskanie sponsorów, przygotowanie dyplomów i nagród, ułożenie testów, praca w komisji, dekoracja i wystrój) – od 8 do 10 h w ciągu roku.
  11. Przygotowanie uczniów do konkursów szkolnych – od 5 do 40 h w ciągu roku.
  12. Przygotowanie uczniów i udział w zawodach sportowych – średnio 30 h w ciągu roku szkolnego.
  13. Uroczystości szkolne w tym pozalekcyjne – scenariusz, oprawa muzyczna, nagłośnienie, dekoracja, próby, wielokrotne występy uczniowskie dla społeczności lokalnej (spotkania w soboty, dni wolne od zajęć dydaktycznych, ferie, praca w domu) – od 10 h do 60 h rocznie.
  14. Realizacja projektów: wyjazdy do miejsc docelowych np. cmentarz ewangelicko-augsburski, teatr, kino, wycieczki, sporządzenie harmonogramu i planu działań, dokonanie pisemnej ewaluacji, prowadzenie zajęć, sprawozdania i wiele innych – średnio 30 h rocznie.
  15. Pisanie artykułów i współpraca z mediami – 1h tygodniowo, co daje 40 godzin rocznie.
  16. Dbanie o wystrój i estetykę szkoły (gazetki ścienne, wystawy, inne dekoracje, zaproszenia, foldery) – 15 h w ciągu roku.
  17. Współpraca z innymi instytucjami np. ZHP, TPD, Dom Kultury w Golinie itd. – wyjazdy zorganizowane, wycieczki, zebrania samorządów, itd. – od 20 do 100 h rocznie.
  18. Kontakt z rodzicami – czas nielimitowany.
  19. Łączenie etatów w kilku szkołach, bez zwrotu kosztów podróży i poświęconego czasu na dojazd; nauczyciele zobowiązani są do uczestnictwa we wszystkich wyżej wymienionych zadaniach w każdej placówce.

Z powyższego wynika, że nauczyciel w szkole średnio pracuje w roku szkolnym około 2100 h, co stanowi 45 godzin tygodniowo. Specyfika pracy w szkole uniemożliwia wykonywanie wielu z tych zadań w cyklu pracy ośmiogodzinnej i na terenie placówki. Ponadto pragniemy zapewnić, iż wszystko to robimy z dużym zaangażowaniem i pasją, dbając przy tym o wszechstronny rozwój i bezpieczeństwo Państwa dzieci.

Decyzja o przystąpieniu do akcji strajkowej była dla nas niełatwa i podjęta została w sposób przemyślany. W związku z zaplanowanymi w kalendarzu szkolnym 6 dniami egzaminów i zbliżającą się przerwą świąteczną mamy świadomość, że nasz protest nie utrudnił w sposób znaczący realizacji obowiązkowych treści podstawy programowej i organizacji przez Państwa opieki dla swoich dzieci w tym czasie. Również egzaminy przeprowadzone zostały zgodnie z harmonogramem. Prosimy zatem o zrozumienie naszej sytuacji i wsparcie z Państwa strony. Wysoce cenimy sobie współpracę z Rodzicami, która zapewnia harmonijne oddziaływanie dydaktyczno-wychowawcze w procesie edukacyjnym.

Grono Pedagogiczne Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie

Poprawiony: wtorek, 16 kwietnia 2019 16:38
 
MODLITWA I REFLEKSJA PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
sobota, 06 kwietnia 2019 18:01
Skalowanie czcionki:

ZBAWIENIE przyszło przez KRZYŻ! [GALERIA]Droga krzyżowa

Droga krzyżowaW Wielkim Poście bierzemy udział w nabożeństwach pasyjnych, podczas których rozważamy mękę i śmierć Zbawiciela. Obok gorzkich żali to właśnie droga krzyżowa w symboliczny sposób pokazuje ostatnie godziny życia Pana Jezusa. Dodatkowo skłania do refleksji i pomaga w głębszym zrozumieniu Tajemnicy Odkupienia.

Właśnie drogę krzyżową, której trzonem były biblijne komentarze wzmocnione rozbudowanymi scenkami dramowymi, przygotowała grupa uczniów z koła misyjnego, funkcjonującego w Szkole Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie pod kierunkiem katechetki - s. Liliany Sochy CSDP we współpracy z nauczycielami i rodzicami. Wspomniane nabożeństwo przeżywali razem Droga krzyżowaz parafianami 5 kwietnia 2019 r. w kościele pw. Matki Bożej Szkaplerznej.Droga krzyżowa

Golińscy aktorzy w strojach stosownych dla czasów Pana Jezusa, posiłkując się odpowiednimi rekwizytami bardzo realnie przedstawili poszczególne stacje drogi krzyżowej. Oddali przy tym wymowę treści, emocji i dosadność przekazu męki Zbawiciela.

Na pewno ten rodzaj minisztuki teatralnej z modlitewnym przesłaniem dał wiele do myślenia o Boskim Planie Odkupienia wszystkim uczestnikom piątkowego nabożeństwa...

Przemysław Ciesielski
fot. Kinga Bąkowska

Poprawiony: wtorek, 09 kwietnia 2019 19:17
 
W LEROY MERLIN PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
piątek, 05 kwietnia 2019 11:31
Skalowanie czcionki:

Wycieczka IaWycieczka

WycieczkaDnia 4 kwietnia 2019 r., uczniowie z integracyjnej klasy Ia ze Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie razem z wychowawczynią Żanetą Wilant i nauczycielem wspierającym Justyną Dzieran, wybrały się na wycieczkę do hipermarketu Leroy Merlin w Koninie.

Podczas wyjazdu pierwszoklasiści dowiedzieli się, jak pielęgnować rośliny oraz jakie warunki są najlepsze dla ich prawidłowego rozwoju. Pracownica sklepu oprowadziła dzieci po jego zakamarkach. Pokazała poszczególne działy sprzedaży. Ponadto uczniowie mieli niebywałą możliwość zobaczyć na własne oczy maszynę do mieszania farb podczas pracy.

WycieczkaWarto dodać, że była to pierwsza część zajęć z cyklu: ,,DZIECIAKI SADZENIAKI”. W kolejnej, dzieciWycieczka samodzielnie sadziły kwiaty. Na koniec każdy otrzymał torbę z upominkami. W środku były między innymi nasiona ziół, które pierwszaki na pewno zasieją razem z rodzicami w domowym zaciszu. Klasa Ia dostała również storczyki, które zdobią parapet sali 2.7.

Justyna Dzieran

***

Dziękujemy Paniom z hipermarketu Leroy Merlin za poświęconą nam uwagę i ciekawe przedstawienie tematu. Do zobaczenia na kolejnych warsztatach!

Żaneta Wilant,
Justyna Dzieran

Poprawiony: piątek, 05 kwietnia 2019 11:37
 
W 79. ROCZNICĘ WYDARZEŃ PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
czwartek, 04 kwietnia 2019 21:46
Skalowanie czcionki:

Prawda o Katyniu nie dała się zgładzić!

W środę, 3 kwietnia 2019 r., społeczność Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie już po raz dziesiąty uczciła pamięć ofiar Zbrodni Katyńskiej. Zaproszeni goście, dyrekcja, nauczyciele i uczniowie wzięli udział w uroczystości patriotycznej, upamiętniającej 79. rocznicę tamtych wydarzeń. Nad całym przedsięwzięciem patronat objęli: Wojewoda Wielkopolski, Wielkopolski Kurator Oświaty, Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Starosta Koniński i Burmistrz Goliny.

Msza święta, marsz i uroczystości przed obeliskiem

W KościeleSalwaMsza św. w kościele pw. Matki Bożej Szkaplerznej, odprawiona przez proboszcza Andrzeja Urbańskiego, we wspólnej modlitwie połączyła: żołnierzy, kombatantów, społeczność szkolną z terenu naszej gminy oraz mieszkańców Goliny. Uroczystość uświetniły: poczty sztandarowe, Orkiestra Dęta z ZSGE im. Stanisława Staszica w Koninie, Asysta Honorowa 33. Bazy Lotnictwa Transportowego z Powidza, Grupa Rekonstrukcyjna z II LO im. K.K. Baczyńskiego w Koninie oraz chórWokaliza”.

Składanie wiązanekPrzed obeliskiem, głoszącym chwałę kpt. Michała Kobylińskiego, kierownika Szkoły Powszechnej w Golinie oraz wszystkich ofiar Zbrodni Katyńskiej, odbyła się dalsza część wyjątkowej uroczystości. Złożyły się na nią: przemówienie burmistrza Mirosława Durczyńskiego, Apel Poległych, złożenie wiązanek kwiatów oraz zapalenie znicza pamięci, a także pokaz musztry paradnej w wykonaniu klasy mundurowej z Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika w Koninie.

Spektakl teatralny o tematyce patriotycznej

Jeśli zapomnę o Nich, Ty Boże na niebie, zapomnij o mnie” /Adam Mickiewicz/Spektakl

PIERO ONFIANI, „WSTYD”
Płacz
łzami całego świata
kiedy już wiesz o Katyniu
łzamiSpektakl
które nie znaczą twarzy
ale wstrząsają wnętrzem człowieka
sceny okrutne
straszne, niewyobrażalne.
Pochylam wzrokSpektakl
wiedząc,
że zrobili to przecież ludzie tacy jak ja.
(tłum. Adam Macedoński)

SpektaklKrzyże brzozowe, pod nimi czapka żołnierska i światełka… składane przez dzieci i młodzież, dekoracje imitujące wnętrze domu oficera, obrazy i albumy przedstawiające rodzinę, obok okrągły stolik pokryty obrusem, na nim świecznik oraz kilka pamiątkowych zdjęć. Jedna z modlących się kobiet zapala świeczkę. Statyści siadają wokół stołu, a kobieta zaczyna czytać pamiętnik swojego męża, kpt. Mariana Gąsowskiego, zamordowanego w Katyniu. (Autentyczny notatnik oprawiony w płótno koloru wiśniowego to kalendarz kieszonkowy na rok 1939.) W tak podniosłej i niezwykłej scenerii rozpoczyna się spektakl teatralny, w realizację którego angażują się uczniowie naszej szkoły, wspólnie ze swoimi nauczycielami. Za serce chwytają wzruszające wykonania utworów, takich jak: „Modlitwa obozowa”, „Biały krzyż”, „Ostatni list”, „Cisza. Modlitwa katyńska”, „Póki Polska żyje w nas”, „Dziś do Ciebie przyjść nie mogę”. Sceniczna gra zuchów skłania do refleksji. Przepiękne aranżacje artystyczne, walc i taniec spłoszonej jaskółki oraz jedyne w swoim rodzaju interpretacje tekstów literackich, dopełniają całości zniewalającego widowiska, które można podsumować słowami wiersza Zbigniewa Herberta: „przeleciał ptak przepływa obłok/ upada liść (…)/ i cisza jest na wysokościach/ i dymi mgłą smoleński las/.

Przemysław Ciesielski, Aleksandra Gołdych, Małgorzata Drukała,
fot. Kamil Strajch

Poprawiony: niedziela, 07 kwietnia 2019 16:22
 
KONKURS RECYTATORSKI W ZŁOTKOWIE PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
środa, 03 kwietnia 2019 08:20
Skalowanie czcionki:

Wyróżnienia dla „naszych” [MINIGALERIA]

Konkurs recytatorskiDnia 29 marca 2019 roku w Szkole Podstawowej im. Juliana Tuwima w Złotkowie odbył się Konkurs Recytatorski. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie:

W kategorii kl. I – III: Alicja Kubsik (kl. Ia), Jan Jakubowski (kl. IIIa)

W kategorii kl. IV – VI: Julia Gutowska (kl.VIc), Amelia Piotrowska (kl. Va)

W kategorii kl. VII – VIII: Hubert Michalak (kl. VIIa), Hubert Przybyła (kl. VIIa).

Konkurs recytatorskiUczniowie ci , co z wielką dumą i odpowiedzialnością podkreślić należy , godnie reprezentowali naszą szkołę. W tym roku konkurs cieszył się sporą popularnością - uczestników było prawie pięćdziesięcioro!

Choć przywieźliśmy dwa wyróżnienia: Jan Jakubowski (opiekun Arleta Skibińska) i Hubert Michalak (opiekun Paulina Kubsik) – których serdecznie gratulujemy – to mamy niedosyt, bo taki poziom, jaki pokazaliście, zasługiwał na co najmniej kilka pierwszych miejsc!!! Naprawdę, gratuluję poziomu, umiejętności, odwagi….

Paulina Kubsik

Poprawiony: środa, 03 kwietnia 2019 08:26
 
Międzynarodowy Dzień Teatru PDF Drukuj Email
Wpisany przez Mariusz Witkowski   
niedziela, 28 kwietnia 2019 18:30
Skalowanie czcionki:

Wspomnienie o Janie Pawle II


Jeśli chcesz znaleźć źródło,
musisz iść do góry, pod prąd.
Przedzieraj się, szukaj, nie ustępuj,
wiesz, że ono musi tu gdzieś być —
Gdzie jesteś, źródło?... Gdzie jesteś, źródło?!
Cisza...

/Jan Paweł II/

W tearzeZajęciaWspominając postać Jana Pawła II z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru, uczniowie klas 7b,c oraz 8b mieli możliwość poznania na lekcjach języka polskiego walorów artystycznych poematu „Tryptyk rzymski”, a zarazem zgłębienia i przyswojenia sylwetki papieża Polaka, naszego wybitnego rodaka.Teatralna ekranizacja tego wybitnego dzieła "przeniosła" młodych widzów w urzekające swym pięknem miejsca, w których "natura nierozerwalnie połączyła się z wolą Bożą".


W Teatrze im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie

ZajęciaMuzeumNa wykształcenie powinno składać się żywe życie, a nie martwa nauka. Te słowa Mikołaja Gogola zainspirowały w bieżącym roku szkolnym wychowawców klas siódmych do zorganizowania kolejnego już wyjazdu na „spotkanie ze sztuką”, tym razem do Teatru im. Aleksandra Fredry w Gnieźnie. Spektakl „z czuba albo #byćjakzlatanibrahimović” w reż. Tomasza Kaczorowskiego w przystępny sposób nakreślił problemy młodego widza, takie jak: miłość, przyjaźń, współpraca w zespole, rywalizacja. Dodatkowo uczniowie wzięli udział w warsztatach średniowiecznego skryby, w czasie których poznali kolejne etapy powstawania książki rękopiśmiennej oraz tajniki pracy skryby i iluminatora, a także zwiedzili Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie.

Aleksandra Gołdych

Poprawiony: piątek, 03 maja 2019 16:59
 
PROJEKT: „KOPALNIA KOMPETENCJI” PDF Drukuj Email
Wpisany przez K. Szadkowska   
poniedziałek, 01 kwietnia 2019 19:57
Skalowanie czcionki:

Wycieczka do Warszawy

Warszawa - piastująca od ponad czterech stuleci godność stolicy - jest największym miastem w Polsce, centrum wydarzeń gospodarczych, politycznych i kulturalnych. WarszawaSymbolem miasta jest widniejąca w jej herbie Syrenka. Warszawa to tętniąca życiem metropolia i jednocześnie miasto o niepowtarzalnej historii.

Warszawa25 marca 2019r. grupa uczniów szkół podstawowych z Goliny i Kawnic uczestniczyła w wycieczce do Warszawy, zorganizowanej przez p. Urszulę Jeziorną. Opiekę nad młodzieżą sprawowała również p. Bogumiła Kowalska i p. Aneta Nowak.

Pierwszym punktem programu była wycieczka piesza po mieście. Spacerowaliśmy Krakowskim Przedmieściem i przez tak zwaną „Dzielnicę Rządową i Ambasad”. Zobaczyliśmy budynki Rządowe - ministerstwa, siedzibę Sejmu i Senatu, Pałac Prezydencki, Belweder i ważniejsze Ambasady. Odwiedziliśmy Starówkę i Plac Zamkowy, gdzie Warszawazobaczyliśmy pełne uroku kamieniczki, Katedrę św. Jana, Barbakan, zamek Królewski. Na Placu Piłsudskiego, przy GrobieWarszawa Nieznanego Żołnierza mieliśmy okazję zobaczyć, jak odbywa się zmiana warty. Dużą atrakcją okazały się multimedialne „Ławeczki Chopina”, na których wystarczyło nacisnąć guzik, aby usłyszeć wybrany fragment utworu.

Kolejnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Centrum Nauki Kopernik, wspaniałego ośrodka nauki, którego misją jest rozbudzanie ciekawości, wspomaganie samodzielnego poznawania świata i uczenia się oraz inspirowanie do dialogu społecznego na temat nauki. Uczniowie samodzielnie przeprowadzali doświadczenia na interaktywnych wystawach. Przekonali się, że nauka to wciągająca i fascynująca przygoda.

WarszawaNiezwykle ciekawym miejscem dla uczestników wycieczki był Stadion Narodowy. Wizyta na tym stadionie była spełnieniemWarszawa naszych marzeń. Gdy weszliśmy na trybuny i wspięliśmy się na ich szczyt, z góry podziwialiśmy ogrom tego obiektu. Naprawdę, robi wrażenie!

Wszyscy uczniowie byli pod wrażeniem piękna naszej stolicy oraz liczby atrakcji, jakie można tu spotkać. Na pewno nikt nie zapomni pobytu w tym mieście i zechce jeszcze tam powrócić.

Urszula Jeziorna

Poprawiony: poniedziałek, 01 kwietnia 2019 20:08
 
«« start  poprz. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10  nast.  koniec »»

Strona 2 z 153
© SP Golina 2007-2019 | Administrator | Polityka prywatności

Strona Szkoły Podstawowej im. Juliusza Słowackiego w Golinie używa cookies w celach statystycznych. Więcej informacji o stosowanych plikach COOKIES: Polityka prywatności.

Zapoznałem się z polityką prywatności i akceptuję COOKIES z tej domeny.

EU Cookie Directive Module Information